Handelsbetingelser

Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

 

Kontakt

Hvis du har nogle spørgsmål til vores shop, produkter , eller en ordre du har afgivet, så kontakt os venligst via e-mail-formular eller på mail@computermusen.dk

Hvis du vil returnere varer, se venligt afsnittene “Fortrydelsesfrist” og “Reklamationsret” længere nede på siden.

 

Foodbloggen.dk

Tranehusene 18
2620 Albertslund
Denmark
VAT reg. no. 2162 3679

Copyright

Alle rettigheder, incl. copyright af alle tekster, billeder, links osv. er ejet og kontrolleret af Foodbloggen.

 

Gyldighed

Når du bestiller produkter fra Foodbloggen accepterer du samtidigt vores salgs- og leveringsbetingelser. Disse betingelser kan til enhver tid blive ændret uden forudgående varsel og det er kunden selv der er ansvarlig for at tjekke disse betingelser før bestilling af produkter.

 

Ordre

Alle ordrer er genstand for accept og produkt tilgængelighed hos underleverandørerne. Foodbloggen tilstræber at alle priser på Foodbloggen er korrekte, men kan ikke garantere at disse, før ordren er afgivet, bekræftet og afsendt. Foodbloggen kan til enhver til ændre priser uden forudgående aftale.

 

Generelt om køb

Levering sker ugentligt altså højst 2-5 hverdage efter bestilling. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer eller leverandørsvigt. Billeder kan afvige fra det fremsendte produkt, og det er derfor altid varenummeret der skal sammenlignes ved urigtigheder med produktet. Ønsker du at annullere en ordre, kontakt venligst Foodbloggen via mail hurtigst muligt på mail@computermusen.dk

 

Betaling

Alle kredit-og kreditkort indehavere er underkastet validerings kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Ved køb reserverer du beløbet på dit kort, og vi hæver ikke dit reserverede beløb, før ordren er afsendt. Hvis udstederen af dit betalingskort nægter at tillade betaling til os, vil din ordre ikke blive accepteret og Foodbloggen kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.

 

Forsendelse

Foodbloggen web-butikken bruger Post Danmark A/S/GLS/DAO til forsendelse af varer samt i tilfælde af større ordre bruger vi andre. Alle varer sendes som pakke og som hel ordre. Vi delleverer ikke ordre. Pakker kan spores på Post Danmarks hjemmeside .Track-and-trace-nummer modtager du via e-mail når pakken afsendes.

Reklamation
Ved reklamationer over forkerte eller beskadigede varer skal Foodbloggen straks informeres om dette og du skal henvende dig til dit Postkontor/Transportør inden 48 timer fra modtagelsen af varen. Har du fået tilsendt en forkert vare eller er varen beskadiget, betaler vi naturligvis returfragten og hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig. Er dette ikke muligt, får du pengene tilbage.

Salg til erhverv

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende, og reklamationsretten er begrænset til 1 år.

Force majeure

Foodbloggen har intet ansvar for eventuelle fejl på de leverede varer du har bestilt, eller enhver forsinkelse i forbindelse hermed, eller for nogen skader eller fejl på varer leveret, som er forårsaget af en begivenhed eller forhold uden for rimelig kontrol.

 

Sikker betaling

Foodbloggen modtager betaling fra følgende kort/services via Stripe:

Visa/Dankort, Visa, Visa, MasterCard og Maestro

Alle priser er angivet inklusiv moms. Foodbloggen lægger stor vægt på at opretholde sikkerheden af de oplysninger, du giver, og derfor bruger vi avancerede Internet Security Systems til at beskytte dine data. Desuden er foodbloggen beskyttet af en SSL (Secure Socket Layer) certifikat sikre at alle data, du sender igennem, herunder dit kredit / debet kort nummer, navn og adresse, krypteres og omdannes til kode, før det er sikkert overføres via internettet.

Fortrydelsesret

Ifølge nye EU-regler, som træder i kraft 13/6-2014, skal du varsle os om, at du ønsker at returnere en vare. Det skal ske senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Skriv til os på mail@computermusen.dk . Husk at oplyse Ordrennummer!

Herefter skal du hurtigst muligt – senest 14 dage efter – sørge for, at varen er retur hos:

Foodbloggen

Att: Returvare

Tranehusene 18

2620 Albertslund

Husk at udfylde og vedlægge EU’s lovpligtige returseddel, som du kan downloade her, når du varsler din returnering. Du skal varsle din returnering indenfor 14 dage, før du sender din ordre retur til os.

Du har ansvaret for returvaren

Vær opmærksom på, at med de nye regler er det er dig, der har ansvaret for returvaren, indtil den er i vores varetægt igen. Pak derfor varen forsvarligt ind, og brug et anerkendt transportfirma. Husk at få en kvittering ved afsendelsen, så pakken er forsikret under transporten. Pakken skal sendes retur som pakke, da du ellers ikke er forsikret.

Vær desuden opmærksom på, at du skal returnere varen i ubrugt og ubeskadiget stand for at få alle dine penge retur. Det vil bl.a. sige:

– at varerne skal pakkes forsvarligt ind i bobleplast og emballage tilsvarende den, du modtog pakken i

– at varerne ikke må være taget i brug

– at varerne skal returneres i originale poser, æsker mv.

– at varerne skal returneres med alle hængemærker og evt. reparations- og vedligeholdelsessæt

– at der ikke må skrives på, tilføjes eller fjernes klistermærker fra støvler, poser, æsker mv.

– at skotøjsæsker betragtes som en del af varen, når du køber gummistøvler, waders mv. De skal derfor også være intakte og må aldrig bruges som returemballage.

 

Prøv varen hjemme i din stue

Du har naturligvis lov til at prøve varerne hjemme i din stue, men lad alle hængemærker mv. sidde på, Varer, der har kropslugt, er slidt eller ødelagt, refunderes ikke til fuld pris. Varer, der har været vasket, tages ikke retur, da varens vandtæthed kan ødelægges ved forkert vask.

Returemballage, returfragt, gebyrer mv.

Gem den emballage, du modtager dine varer i, til du er sikker på, du ønsker at beholde varerne. Foodbloggen refunderer ikke de omkostninger, du måtte have til returemballage, når du vælger at returnere en vare. Vi refunderer heller ikke returfragt og evt. gebyrer du måtte have haft til bank, kreditkort eller betalingssystem, da du betalte ordren.

Retur efter ibrugtagning

Ifølge nye EU-regler, som trådte i kraft pr. 13/6-2014, har du lov til at returnere en vare, efter du har taget den i brug. Det er dog forretningens (i dette tilfælde Foodbloggen) vurdering ud fra varens stand ved modtagelsen, hvor stor en del af varens oprindelige salgspris, vi vil refundere. Da Foodbloggen ikke sælger brugte varer, vil varer, som bærer præg af at være taget i brug, blive sat til en meget ringe værdi. Lægger du hertil, at du selv skal betale returomkostningerne mv., vil du ofte være bedre stillet, hvis du sælger den brugte vare til anden side.

Er du ikke tilfreds med vores vurdering af og refusion vedr. en ibrugtagen vare, har du mulighed for at klager til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her.

 

Er du i tvivl, så skriv til mail@computermusen.dk  inden du sender varen retur.

 

Hvornår får du pengene retur?

Når din returvare er modtaget på ovenstående adresse og vurderet af Foodbloggen, tilbagebetaler vi det aktuelle beløb til det kreditkort, varen er betalt med. Retursager behandles indenfor 2-3 hverdage. Vær dog opmærksom på, at der kan gå noget tid inden beløbet er tilgængeligt på din konto, afhængig af hvilken betalingsmetode, du har benyttet.

Læs mere om retur- og fortrydelsesret ved E-handel på Konkurrence- & Forbrugerstyrelsens hjemmeside Forbrug.dk.

Reklamationsret

Du har som forbruger 2 års reklamationsret. Har du tilpasset eller anvendt en vare på en måde, som skønnes som misbrug, bortfalder reklamationsretten. Såfremt du reklamerer 7-24 måneder efter varens modtagelse, skal du bevise, at fejlen var til stede ved købstidspunktet. Kontakt Foodbloggen inden varen afsendes.

Personlige oplysninger 
Ingen personlige oplysninger der registreres hos Foodbloggen bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Foodbloggen.

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Foodbloggen, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Foodbloggen. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Priser

Foodbloggen bestræber sig på altid, at have opdaterede priser anvist ud fra underleverandørenes gældende prislister.

Skulle der derfor fra vores leverandørs side være prisstigninger vil disse ændre sig uden varsel, lige som evt. prisnedsættelser.

Samtidig arbejder vi også med, at tilbyde produkter i kampagner der prismæssigt ligger under de gældende priser anvist af vores leverandører.


Gå ikke glip af! tilfældige opskrifter...